(Om) jag visste vad jag skulle svara dig

Vänta en sekund så ska jag försöka förstå. Ge mig lite tid bara så kanske jag fattar. Ska anstränga mig riktigt jävla hårt nu, för att få in det här. Om jag så ska låsa in mig i mitt rum, lägga mig under täcket och bara tänka tills jag står mitt bland drömmar. Den här gången ska jag fatta först. Mission impossible börjar här och idag.

Och samtidigt ska man försöka komma ihåg att allt och det enda man har är nuet, som en riktigt hurtig buddist eller så. En sak jag lärt mig är: för varje gång du reser dig blir du mer och mer lika stark som ett lejon. Men inte ens du måste bli ett lejon redan idag. Du har tid att både slå hårt mot marken och flyga högt mot universum.

Idag är det din födelsedag och jag tänker le hela dagen för din skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0