Det handlar om dig



Du gör ont i mina lungor. Du gör ont i mina ögon, bakom mitt pannben, i mina fingrar. Du gör ont i mina läppar. Du gör ont i det där som aldrig slutar slå mig blå bakom bröstbenet.



Jag låg på sängen och kunde inte andas. Taket snurrade. Ibland minns jag varenda svettdroppe som envist trängde sig ut på min panna, ibland minns jag ingenting förutom hennes lugnande ord i telefonen mot mitt öra. Med tre små meningar hade du fått min kropp att sjunka så djupt. Jag vet hur det känns när ett hjärta hoppar till så kraftigt att det kommer snett. Jag vet hur det känns när ett hjärta sjunker så djupt att det släpar i marken.  

Jag var inte lycklig, men jag var nervös. Jag var så rädd, men så blond och så solbränd. Och trots att varje steg framåt på den sommarsopade asfalten fick mina pupiller att vidgas så hårt att det gjorde ont, så fortsatte jag mot dig. Hur kan jag inte skratta när jag tänker på det. Hur kan jag inte önska att jag fick göra det en gång till.




Och sen stod du där, du såg mig i ögonen och svalde så hårt som om du var lika nervös som jag. Och jag fick hålla din hand redan samma kväll, medan himlen blev orange. Och som det slog där bakom mitt bröstben, som om det där inne redan då visste hur farlig du var. Som om något visste att jag skulle sakna dig så mycket mycket. Så skrattretande mycket.

Du blev aldrig min, och du säger att du aldrig kommer bli någons. Jag har bränt mina skepp, och du har bränt dina. Jag har inte sagt mina ord, och du har inte sagt dina. Jag har inte berättat mina hemligheter, och du har inte berättat dina. Du har aldrig hållt mig på rätt sätt, och jag har bara vågat då du sovit. Men jag ser ju hur du ser på mig, och jag vet att mina ögon ljuger så dåligt. Så skrattretande dåligt.



Kom ihåg att vi fortfarande finns.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vackert rörande

2011-05-03 @ 23:39:24
Postat av: Camilla

du är bäst.

2011-05-09 @ 17:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0